RSS

Gulasz po polsku

18 Paźdź

Czas odkopać mojego bloga. Wiem, że nic nowego nie było na nim dobrych parę miesięcy. Złożyło się na to bardzo dużo czynników. Ale mniejsza z tym.

Skończył się rok akademicki 2008/2009, zaczął 2009/2010. Ja zacząłem studia na II roku administracji na Polibudzie. Nasi piłkarze nie awansowali do mistrzostw w RPA. Trenerem tymczasowym kopaczy został Stefan (chociaż wg. web site PZPN Szymon) Majewski i chyba długo nim jednak nie pozostanie. Tak wyglądają ostatnie miesiące w „mojej Polsce”.
Ponadto przeczytałem kolejną książkę w tym roku. Po 14 tomach przygód Jamesa Bonda tym razem przyszedł czas na zgoła inną literaturę. Sięgnąłem po pozycję, która została Finalistą nagrody literackiej Nike 2009 – „Gulasz z turula” Krzysztofa Vargi.
Książka to tak na prawdę duży reportaż z Węgier. Reportaż, który pokazuje zarówno Węgry obecne, jak i Węgry Świętego Stefana, Lajosa Kossutha, Horthyego czy Kádára… Lektura ta poszerzyła mi moje średnie horyzonty myślowe dotyczące Węgier. Pozwoliła odbyć nostalgiczną podróż po Wielkich Węgrzech. Na stronach „Gulaszu…” Varga opisuje też Ferencváros Budapeszt i jego kibiców. Książka na prawdę godna polecenia ludziom, którzy interesują się Węgrami.
I już dziś szykuję sobie czas na kolejne dwie książki z tego klimatu, węgierskiego klimatu. Będą to: „Ojczyzna jest jedna” byłego premiera Węgier Viktora Orbána oraz „Schronienie uchodźców” Józsefa Antalla.

Poza tym najważniejszym chyba wydarzeniem jest to, iż po raz pierwszy będę brał bierny udział w wyborach. Jestem kandydatem w wyborach do WRS Wydziału Administacji i Nauk Społecznych Politechniki Warszawskiej. Liczę na to, że uda mi się zdobyć tyle głosów by móc już oficjalnie siedzieć w pokoju WRS-u jako member of WRS, a nie tylko jako osoba współpracująca z WRS-em.
Wybory na wydziale 14-22 listopada.
Jeżeli ktoś chce przeczytać o mojej kandydaturze to zapraszam na http://www.kandydat.1k.pl

 
Dodaj komentarz

Opublikował/a w dniu 18 października 2009 w 1

 

Skomentuj

 
