RSS

IRA? IRA! (Czyli koncert jakiego dawno Warszawa nie widziała)

21 Sier

Na takie chwile warto czekać. I ludzie mogą mówić co chcą o grupie IRA: że komercja, że kasa, że byle co… Jednak kto poszuka sobie na youtube piosenek innych niż te puszczane w radiostacjach – „OJZS” czy „SNY”, ten pozna trochę inną – bardziej prawdziwą – twarz IRY. Kto zaś wybierze się na jakikolwiek koncert tego zespołu, ten ugryzie się w język za każde złe słowo o radomskiej grupie.
Artur „Gadziu” Gadowski – nadal daje wspaniałe widowisko na scenie, tak samo jak 5, 10 czy nawet 15 lat wcześniej.
Wojciech „Wojtek” Owczarek – KOCHANYM PERKUSISTĄ JEST i basta.
Piotr Sujka i Marcin Bracichowicz też robią swoje tak jak za dawnych (lub mniej dawnych) czasów.
No i oczywiście najmłodszy stażem w grupie IRA Piotr „Świeżak” Konca nie pozostaje w tyle, mając na warszawskim koncercie okazję do pokazania umiejętności wokalnych. Trudno mi po tym występie stwierdzić kogo wykonanie „Płonącej stodoły” jest lepsze – Piotra Cugowskiego czy Piotra Koncy…

Do określenia wrażeń z koncertu Rockowe Zakończenie Lata 2010 na warszawskiej Agrykoli brakuje przymiotników, ale spróbujmy:
A jak Atrakcyjny (stopniujemy napięcie),
B jak Bezbłędny,
C jak Cudny,
F jak Fantastyczny,
G jak Genialny,
I jak Idealny,
K jak Kosmiczny,
L jak Letni (w końcu to sierpień),
M jak Mocny,
N jak Niesamowity,
O jak Obłędny,
P jak Perfekcyjny,
R jak Rewelacyjny,
S jak Szalony (dzięki Asia za podpowiedź ;P ),
Ś jak Świetny,
T jak The Best (a co, po angielsku też może być),
W jak Wspaniały,
Z jak Znakomity,
Ż jak … (I don’t have any idea).

I teraz najlepsza część, czyli zebranie wszystkich piosenek, które zagrała IRA na Agrykoli:
„Mój dom” (z płyty „Mój dom”, 1991 rok)
„California” („Mój dom”, 1991 rok)
„Bierz mnie” („Mój dom”, 1991 rok) (jako pierwszy bis)
„Nadzieja” („Mój dom”, 1991 rok)
„Wiara” („1993 rok”, 1993 rok)
„Szczęśliwego Nowego Jorku” („Artur Gadowski”, 1998 rok)
„Ona jest ze snu” („Artur Gadowski”, 1998 rok)
„Inny wymiar” („G.A.D.”, 2001 rok)
edit: „Mocny” („Tu i teraz”, 2002 rok)
„Ogień” („Ogień”, 2004 rok) [nie daję głowy, że była, ale tak mi się coś wydaje]
„Parę chwil” („Ogień”, 2004 rok)
„Venus” („Ogień”, 2004 rok) (jako drugi, ostatni bis)
„To co na zawsze” („9”, 2009 rok)
„Dobry czas” („9”, 2009 rok)
„Nie daj mi odejść” („9”, 2009 rok)
„Dlaczego nic” („9”, 2009 rok)

no, chyba wszystko (ale oczywiście o czymś zapomniałem)… ale kolejności wszystkich nie pamiętam.

 
1 Komentarz

Opublikował/a w dniu 21 sierpnia 2010 w Warszawa

 

One response to “IRA? IRA! (Czyli koncert jakiego dawno Warszawa nie widziała)

  1. kita

    21 sierpnia 2010 at 21:30

    Zapomniałeś zapomniałeś, A „Mocny” to co?;p

     

Skomentuj

 
