RSS

Niedzielny kibic NBA

17 Gru

Ze wszystkich sportów, którymi się interesuję koszykówka zawsze była wysoko, ale raczej za podium. Szczególny przypadek tyczy się zaś koszykówki za oceanem. W życiu nie obejrzałem w całości żadnego meczu ligi NBA. A przynajmniej nie pamiętam takiego faktu. Nie pamiętam też, żebym – tak jak to jest w przypadku hokeja w wydaniu amerykańsko-kanadyjskim – miał ekipę której wyniki zawsze śledzę z zapartym tchem i jeżeli jest to możliwe to oglądam ich mecze. Dla jasności – jestem fanem Vancouver Canucks, zaś w europejskiej koszykówce wśród „favorite team” mam m.in. FC Barcelona czy Ferencvárosi TC.
Ale jednak trzeba mieć jakieś pojęcie o tych rozgrywkach, zwłaszcza że w tym roku było blisko, żeby nie wystartowały. A mogło się tak stać przez pieniądze i brak dogadania się władz ligi i koszykarzy. Przyznam, że kwoty jakie pojawiały się w prasowych depeszach w tym temacie powodowały u mnie spadek świadomości matematycznej i tego ile zer ma milion, miliard, bilion i co jest czym na amerykańskim rynku. Okazało się, że w niektórych przypadkach jednostkowa pensja niektórych zawodników pozwoliłaby zapewnić funkcjonowanie klubu w PLK przez cały sezon wraz z kontraktami dla najlepszych Polaków z naszej ligi.
Jak dla mnie to lekki przerost formy nad treścią, ale trzeba się dostosować i nie być we wszystkim buntownikiem. Sezon startuje punktualnie w Boże Narodzenie i do tego czasu wypadałoby się zdeklarować komu się kibicuje. Chociaż „kibicuje” to nie najlepsze określenie moich uczuć. „Sympatyzuje” jest znacznie trafniejszym, cokolwiek ono znaczy.
Nie jestem bardzo przywiązany do barw klubowych w NBA, więc sympatyzowałem już z Chicago Bulls, Toronto Raptors, Orlando Magic, New Orlean Hornets i Houston Rockets. W tym roku zdecyduję się pewnie na Phoenix Suns (syndrom Gortata) i… nie wiem. Może Washington Wizards, może Charlotte Bobcats, a może Memphis Grizzlies. Zobaczę po składach, w których i tak większość nazwisk będzie mówiła mi obecnie niewiele. Ale wraz z sezonem pewnie będzie pod tym względem lepiej.

 
Dodaj komentarz

Opublikował/a w dniu 17 grudnia 2011 w Bez kategorii

 

Skomentuj

 
